17 May 2014

De innerlijke monoloog van een FooDie


"Zet het eens op papier, dat wat in je omgaat wanneer je de strijd met de verleiding aangaat."
Dat was de concrete opdracht aan mijn FooDie en dit is het resultaat: lyrisch, herkenbaar, grappig en oprecht …  
Veel leesplezier! 

Mijn innerlijke monoloog


"Omwille van mijn pseudo-autistische persoonlijkheid komen op vastafgesproken tijdstippen de volgende 'waanideeën' dagelijks enkele keren het vicieuze cirkeltje draaiende houden.  Ik voel me een beetje onrustig want er wachten vervelende karweitjes.  Eigenlijk zijn het leuke afleidingen, maar ik wil nu eenmaal enkel voeding geven aan de kwaaltjes waaronder ik lijd. "Ah ja, ze moesten me maar eens in de steek laten. Wie kan ik dan de schuld geven van mijn mindere sportprestaties of welke excuses moet ik anders verzinnen om ergens niet aan te hoeven deelnemen? Waar kan een mens anders over lopen klagen? Stel je voor dat alles prima verloopt, daar bouw je toch geen smalltalk-gesprek mee op?" Katharsis ... betekende dat niet dat het publiek zich beter voelde omdat het  personage op het toneel nog erger leed doorstond dan zijzelf.  Tijd dat ik de andere betekenis eens ga uitproberen.  Die van zuivering of zelfs darmspoeling, maar dan niet door dingen te eten die mijn darmen serieus laten afzien, maar door een 'spoeling' van het brein (mijn eerste en tweede brein = de hersenen en de darmen), door een verfrissing , door zuivere gedachten en pure voeding. Nieuwe zaadjes planten die mooie vruchten zullen voortbrengen, daar kijken mensen toch ook graag naar?  Maandag begin ik ... echt waar, die zak chips kan ik toch moeilijk weggooien?  Zonde toch, hé."



No comments:

Post a Comment

Hoi,
Tof dat je mij iets wil vertellen!
Groetjes,
Sara