18 June 2012

AVSR Stage 2: De bergwandeling Part II


De ochtendstond heeft goud in de mond, maar niet voor de Italianen. 
Het is pas 12uur als we op onze fiets zitten. 
De tijd daarvoor zaten we aan het ontbijt, pakten we onze hebben en houden in, en zaten we te wachten...
Wachten op de shuttledienst die ons 18km omhoog zou brengen. 
Er werd gisteren beslist de eerste klim over te slaan en te starten op de Alta Via zelf. De etappe werd plots met 18 km ingekort.

Na een half uurtje waren fiets en rijder op de plaats van bestemming.
Het werd een start op zijn Italiaans om 12u ipv 11 uur, maar het onthaal boven was ook op zijn Italiaans: uitgebreide bevoorrading met kaas, focaccia, chocolade,...

Wij liggen tweedes in het klassement omdat het team voor ons uitgevallen is. Gisteren reed hij in de laatste kilometer op een fotograaf en brak zijn been. Alta Via Stage race, stage I, eerste accident, ze kunnen er maar van bij het begin aan gewoon worden! Spijtig genoeg.
Team O2Bikers ( wij dus ) ging direct in de aanval.
Na 2km klimmen namen we de verkeerde afslag, we noemen het ook wel de derde stommiteit op twee dagen.
Maar we herpakten ons direct. Ik smeet mij voor Flles naar de kop. Daarbij moest ik  al afrekenen met de man van het mixed team dat vierde ligt. Die wou geen centimeter wijken en ik natuurlijk ook niet. Gelukkig kwam er een afdaling waarin ik de sterkere was. Flieseke werkte zich op zijn gemak naar mij toe, daarbij nog efkes mijn drinkbus opgeraapt.
Op km 23 kwam een eerste stapstuk. Dat overleefden we nog, maar 2 km later begon de echte aangekondigde wandeling en daarbij waren we niet opgewassen tegen de 2 berggeiten in de leiderstrui.
Ze gingen erop en erover.
De rest van de rit reden we op genietmodus, dat konden we vooral in de laatste 9km die een feest aan singletrails door een bos waren. De Herders kunnen er wat van in Maarkedal, en de Italianen hier in LigurË  duidelijk ook! 
Het derde team eindigde slechts op 1min van ons, het genieten was ons bijna fataal.

Toegekomen op een idyllische plek waar op dit moment een Italiaans volksfeest aan de gang is met de wereldkampioen accordeon!!!
Hola we moeten naar de ceremonie protocollair, we staan er weer op, op 't podium! :-)

1 comment:

Hoi,
Tof dat je mij iets wil vertellen!
Groetjes,
Sara