19 June 2012

AVSR Stage Race: Stage 3: La Commedia del Arte

Op tijd starten vandaag 9uur. Super, dat wordt een normale dag, op een normaal uur binnen en nog tijd om te ontspannen. 
Maar we hadden beter moeten weten: this is Italy, you know! 
Er was sprake gisterenavond om de route in te korten. Een lang draagstuk van 2u zouden ze willen laten vallen. Dat vindt iedereen, behalve de leidende berggeiten, een goed idee. Ze weten nl. dat ze daar onze meerdere zijn. 
Deze morgen aan de start is het nog niet duidelijk of dat stuk er al dan niet zal inzitten... Ah ja, we zullen wel zien.
De start is een waanzinnige afdaling van ettelijke kilometers waar we onze billen moeten toenijpen. De man van de vijfde positie neemt onverwacht de leiding. Het is duidelijk een downhiller. Flies in zijn zog en ik word eerst wat opgehouden, maar kan mij dan toch smijten en al gauw ben ik bij mijn maat.
We zitten op kop. De downhiller moet wachten op zijn lady.
De eerste klim wordt ingezet, ik zet mij op de trappers en hops mijn zadel vliegt weg.  We vinden alle stukken bij elkaar en Flies mecanico repareert het in 10min. Genoeg om het hele pak aan ons te zien voorbij gaan. Dit wordt een inhalingskoers.
Het duurt langer dan verwacht voor we de derde in het klassement hebben bijgebeend, maar eens bij hun gaan we er makkelijk over. Meneer biedt wat weerwerk, mevrouw moet passen. Ze zijn niet gelukkig. Wij wel. Nog twee teams te gaan. 
Maar we zijn niet content met wat we nog tegenkomen. We halen de moto die de signalisatie aanbrengt in!!!
We kunnen ons nog beredderen met de signalisatie van de Altva Via zelf. Voor het grootste deel rijdt de race over de officiële route en we rijden juist, want plots zien we het tweede team voor ons een pad op klauteren. Daar boven gekomen is het algemene vergadering. De koplopers staan er ook!!!
Verder gaat het als volgt. We rijden samen met drie teams achter de moto, deze rijdt zelf twee keer verkeerd, wij hebben nog eens platten band en plots rijdt de moto een doodlopend stuk in, wordt er gebeld met de organisatie en blijkt dat de koers over is.
We worden toch tweede en rijden uiteindelijk na 75 km en drie pogingen over een echte finishlijn waar we onthaald worden met spijs en drank. Moe en voldaan zakken we neder en wensten dat we er nooit meer weg moesten!
Ciao tutti, managare adesso!!!

No comments:

Post a Comment

Hoi,
Tof dat je mij iets wil vertellen!
Groetjes,
Sara