20 March 2012

Biken op bekende bodem

Bij het ontwaken toonde de Tafelberg zich vandaag op deze manier, ongedekt! Dat belooft veel goeds op de thermometer.
De fiets staat klaar en en hij wil grind onder de banden, ik heb geen agenda en de benen vragen om gesmeerd te worden. De bike uitlaten is dus het motto. Die berg die zo stil uit het raam ligt, lonkt en de richting is snel bepaald. 
Het klimt onmiddellijk en na een half uurtje rijden baasje en bike op grindpaden met een prachtig zicht op de city bowl ( het centrum van Kaapstad ).



Daarna dalen we af naar het centrum waar we een manche van de "cityMTBchallenge Cape Town" rijden en een paar boodschapjes doen. Niet toevallig rijden we langs Kloof street wanneer het lunchtime is. De gezellige terrasjes zitten afgeladen vol, maar er is nog een plaatsje bij Knead, een artisanale bakkerij, daar kunnen we niet aan weerstaan. Terwijl ik daar geniet van mijn chicken sandwich, krijg ik een teken van leven van Partner Fien. Zij is goed aangekomen, wakker en ready to ride. Of ik zin heb om mee te rijden? Tuurlijk! 
Fien vergezelt me bij Knead nadat ze onderweg een klapband kreeg. Met de bibber nog in de knieën en de benen bedekt met bandenmelk, komt ze aangereden. Onder het motto beter zo'n dingen voor de race dan tijdens, lachen we het gebeuren weg en proberen niet te denken aan wat de gevlogen zouden zijn als dit aan hoge snelheid was gebeurd. 
Samen fietsen we een kleine drie uur aan een easy going tempo over The Neck naar Camps bay ( het Knokke van de Kaap ) en via de kustweg naar Chepmans Peak waar we genieten van het adembenemende uitzicht over de oceaan en de stad. Onderweg pompen we nog wat lucht in mijn achterband waardoor hij uiteindelijk goed op de velg ploft en de slag uit het wiel is geblazen. Technical skills:Check!
De dag en onze eerste training op Afrikaanse bodem zit erop, we sluiten af met een lekker diner en het plan om morgen het parcours van de proloog te verkennen. 

3 comments:

  1. Geert Noels3/20/2012

    Ziet er goed uit !
    Wij zijn nog aan het werken, en komen donderdag ingevlogen.
    geniet van de pre-race en laat de benen op temperatuur komen!

    Geert

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Geert,
      Wij zorgen dat de paden hier platgetreden zijn tegen dat jullie komen! :-)
      Nog maar 1nachtje slapen en het is zover!
      Tot donderdag,
      Saar en Fien

      Delete
  2. Hey, wat een mooie achtergrond!! Ik heb hem ineens als background op mijn pc thuis gezet.

    Nog veel plezier daar! Groeten uit Tremelo, Valérie

    ReplyDelete

Hoi,
Tof dat je mij iets wil vertellen!
Groetjes,
Sara